previous arrow
next arrow
Slider

Batum turu için Trabzon şehir merkezi ofisimizin önünden saat 08.00 de hareket eden aracımızla turumuza başlıyoruz.

2,5 saatlik yolculuğumuz için kahvaltı yapabileceğiniz molanın ardından Sarp Sınır Kapısına varıyoruz. Geçişimiz yaklaşık 30 dakika (gümrük kapısındaki yoğunluğa bağlı süre +/- değişebilir) süren gümrük işlemleri sonrası aracımızla buluşuyor ve devam ediyoruz. Rehberimizin önereceği uygun bir yerde ve ihtiyacınız kadar Gürcü Parası / Lari almak için yolumuzun üzerindeki döviz bürolarının birinde mola veriyoruz. Ardından Batum Turumuzun ilk ziyaretini Romalılar döneminden kalan Asparos (Gonio) Kalesi’ne yapıyoruz. Kale ve içerisinde bulunan arkeoloji müzesini de ziyaret ettikten sonra Türk sokağında bulunan bir restoranda öğle yemeği molası veriyoruz.

Yemek sonrası 112 hektar alana kurulu eski Sovyetler Birliği’nin en büyük, dünyanın ikinci büyük bahçesi olan Batum Botanik Bahçesi’ne hareket ediyoruz. 1880 yılında kurulan bahçede 2000’i ağaç ve çalı, 1200’ü ise gül çeşidi olmak üzere 5000’den fazla bitki çeşidi bulunmaktadır. Batum Botanik bahçesindeki yaklaşık bir saat süren ziyaretimiz sonrası gezimize Batum Şehir Turu ile devam ediyoruz.

Ortodoks Katedrali (Hz.Meryem Ana Kilisesi), Avrupa Meydanı, Altın Post Medea Heykeli, Piazza Meydanı, Tiyatro Meydanı, Batum Bulvarı, Alfabe Kulesi, Ali ve Nino Heykeli ve Osmanlı dönemi Orta Camii’yi de görüp 3 saat serbest zamanımızın ardından saat 19:00’de Radisson Blu Hotel otoparkında buluşuyor ve Sarp Sınır Kapısına hareket ediyoruz. Gümrük işlemlerinin ardından gümrük alanını yürüyerek geçerek Türkiye tarafındaki Sarp Camii önünde aracımızla buluşuyor ve Trabzon’a hareket ediyoruz. Farklı bir gezimizde buluşmak dileğiyle!