Hıdırnebi Çal mağarası turu için Trabzon şehir merkezi ofisimizin önünden saat 10.00’da hareket eden aracımızla turumuza başlıyoruz.

Turumuza dünyanın en uzun ikinci mağarası olduğu kabul edilen Çal Mağarasına hareket ederek başlıyoruz. 50 km mesafede ve yaklaşık bir saatlik yolculukla ulaşılan mağara deniz seviyesinden 1050m yükseklikte ve Çal Köyü sınırları içerisinde bulunmaktadır. Mağaranın gezilmesi ve yanı başında bulunan kafelerde vereceğimiz kısa bir molanın ardından rotamızı Hıdırnebi Yaylası’na çeviriyoruz.

Yaklaşık bir saat ve 40km lik bir yolculuk ile deniz seviyesinden 1600m yükseklikte bulunan muhteşem manzarası ve doğası ile Hıdırnebi Yaylası’na varıyoruz. Yaylada vereceğimiz serbest zamanda açık havalarda denizi gören manzarasında harika fotoğraflar çekebillir, yürüyüş rotaları ile Hıdırnebi Yaylası’nın doğal güzelliklerini keşfedebilirsiniz. Sıcak yaz aylarında serinlemek için şehre yakın sığınılacak bir vaha gibi olan Hıdırnebi yaylası geleneksel yayla yaşamı, camisi, restoranları, alışveriş ve çeşitli aktiviteler ile hoşça vakit geçirecebileceksiniz.

Hıdırnebi’de zamanın nasıl geçtiğini anlamadan turumuzun bir sonraki rotası olan Sera Gölü Tabiat Parkı’na Hareket ediyoruz. Göl etrafındaki yürüyüş ve serbest zamanın ardından turumuz günün sonunda başladığı yerde sona eriyor ve bir başka turumuzda buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.