previous arrow
next arrow
Slider

Sümela Zigana Karaca Turu için Trabzon şehir merkezi ofisimizin önünden saat 09.30’da hareket eden aracımızla turumuza başlıyoruz.

Altındere Milli Parkı çerisinde bulunan Sumela Manastırı için hareket ediyoruz. Vadiden yükselen Karadağ’ın dik yamacında bulunan Sumela Manastırı’na (Hala restorasyon çalışmaları devam etmektedir.) Milli Parktaki görevli dolmuşlar ile çıkılmaktadır.  Sumela Manastırı ziyareti için verilen serbest zamanın ardından aracımızda buluşuyor ve Tarihi Zigana Geçidi için tekrar hareket ediyoruz. Öğle yemeği molamızı yol üzerinde yerel bir restoranda veriyoruz..

Tarihi İpek Yolu’nun en önemli geçitlerinden biri olan Zigana Geçidi tarih boyunca Doğu Anadolu’nun ve İran’ın Batıya açılan kapısı olmuştur. Zigana Tünelini görüyor, ardından Gümüşhane il sınırları içerisinde bulunan Karaca Mağarası’na varıyoruz. Sarkıt, dikit ve travertenleri ile adeta bir sanat galerisi olan Karaca Mağarası ziyareti sonrası Karadeniz’in ünlü pestil ve kömelerini satan fabrika satış mağazasında mola veriyoruz.

Buradan sonraki durağımız ise Torul Cam Teras oluyor. Yüksekliği ile adrenalini yoğun yaşanacağı Cam Teras’ın ardından Hamsiköy’e hareket ediyoruz. Aynı zamanda Tarihi (Eski) Zigana Yolu olan Hamsiköy Yolu manzarası ile sizi büyüleyecek güzellikte. Hamsiköy’e varıp ünlü sütlacını yemeyi de ihmal etmiyoruz.Farklı bir gezimizde buluşmak dileğiyle!